.

Mukava, että poikkesit tänne: Olet nyt Runotalon vanhassa blogissa, jossa on tarinaa vuosilta 2009 - 2017. Voimarunot jatkuvat Runotalon uusilla nettisivuilla ♥ klikkaa tästäRunopolkujen lakaisuterveisin Runotalon Sari

torstai 6. elokuuta 2015

6 hyvän arjen peruspilaria






  1. Nautinnollinen liikunta
  2. Siisti ja järjestetty koti
  3. Viikkosuunnitelma
  4. Omat hetket / kauneuden hoito
  5. Kiitollisuuden harjoittaminen
  6. Terveellinen ravinto

Olen toteuttanut nämä peruspilarit siten, että ne toimivat minulla minun arjessani ja että pystyn helposti pitämään niitä yllä. En ole onnistunut heti, mutta en ole luovuttanut vaan aloittanut aina uudelleen. Olen opetellut asian tai kaksi kerrallaan tavaksi. Olen tehnyt pieniä tavoitteita, joista olen pystynyt pitämään kiinni. Myöhemmin voin aina lisätä minuutteja ja asioita enemmän. Kerron niistä mitkä olen saanut toimimaan arjessani. Haaste on kirjoitukseni lopussa.





30 päivän joogahaaste - video 1 - Yoga with Adriene


1. NAUTINNOLLINEN LIIKUNTA

Muutaman kuukauden tauon jälkeen sain taas kiinni joogasta. Asun kaukana maaseudulla, joten liikuntaharrastukseni ei ole ryhmäliikuntaa tai salilla käyntiä. Onneksi viihdyn itsekseni. Jooga sopii minulle rauhallisuutensa vuoksi hyvin. Joogan ajatusmaailma on minulle sopiva. Tällä hetkellä teen 30 päivän haastetta, menossa päivä 9 ja hyvältä tuntuu. Lisäksi teen pienen kävelylenkin metsässä kesken työpäivän. Se piristää kehoa ja mieltä. Tänään jäi lenkki väliin, mutta entä sitten? Huomenna on uusi päivä.



30 päivän joogaleiri kotonasi - Yoga with Adriene


lisäys 29.1.2016

Aloitin tänään Adrienen joogaleirin videot. 
Mielestäni näitä on tosi mukava tehdä, joten tahdoin lisätä videon tänne tiedoksesi.






FlyLady cartoon

Fly Ladyn roinan raivaus ja kodin siivous

Lue kirjoitukseni Ihana koti, fengshui ja roinan raivaus


2. SIISTI JA JÄRJESTETTY KOTI

Olen aiemmin kertonut miten hurahtanut olen Fly Ladyn siivouksen ja roinan raivauksen systeemiin. Siivous ei ole työlästä kun se on säännöllistä ja tavaroiden määrää on vähennetty.




3. VIIKKOSUUNNITELMA

Yrittäjälle  suunnitelmallisuus on tärkeää.
 Suunnittelu on hyödyllistä kenelle tahansa.




Julia M. Busch - Virkeyttä kasvonpiirteille
 luonnonmukainen kasvojenkohotusohjelma


4. OMAT HETKET / KAUNEUDENHOITO

Minulla on aina kymppiuutisten aikaan kasvohierontaa. Aikaa on sopivasti 20 minuuttia ja pystyn yhdistämään nämä kaksi asiaa. Pian en osaa katsoa uutisia ilman kasvohierontaa. Maailman parhaat ohjeet löydät kuvan kirjasta ja kirjan voit lainata kirjastosta. Ohjelma perustuu idän tuhatvuotisiin perinteisiin ja on tehokas yhdistelmä akupainelua, shiatsua, do-in-tekniikkaa ja hierontaa.





Rhonda Byrne Taikavoima


5. KIITOLLISUUDEN HARJOITTAMINEN

Opettelin kiitollisuutta luettuani Rhonda Byrnen Taikavoiman. Pidin iltaisin kiitollisuuden kiveä kädessäni. Kivi on unohtunut, mutta listaan joka ilta sormilla laskien kymmenen asiaa, joista olen kiitollinen päivässäni. On hyvä mieli nukahtaa. Jotkut kirjoittavat iltaisin tai aamuisin kiitollisuuden aiheita, mutta minusta on helpompaa vain ajatella. Tärkeintä on, että tunne on mukana ja muistaa tehdä säännöllisesti.






6. TERVEELLINEN RAVINTO

Aamu alkaa kaurapuurolla.
Juon runsaasti vettä, yrttiteetä ja vältän kaikkea keinotekoista niin paljon kuin mahdollista.
Olen sitä mitä syön.

*



MITKÄ OVAT SINUN HYVÄN ARKESI 
6 PERUSPILARIA?


Haastan sinut pystyttämään omat vahvat peruspilarit arkeesi. Jos olet bloggaaja tai kirjoitat facebookiin, haastan sinut kertomaan kuusi arkesi peruspilaria blogissasi tai facebookissa. Jätä kommenttia osallistumisesta ja linkki juttuun kun on valmista. Toivon, että linkittäisit myös tänne blogiini kirjoituksestasi. Ylimpänä olevaa kuvaa saat lainata, jos tahdot.

Osallistuminen on avoin kaikille, jotka kokevat sen kutsuvan ja saa toteuttaa ihan miten tahansa. Voi tehdä vain itselle hiljaisesti ruutupaperille tai jättää heti vinkit kommenttina.



Tärkeintä on tietenkin, että jaksamme arjessamme ja meillä on hyvä olla elämässämme.
 Uudet keinot ja ideat ovat aina tervetulleita.



*

Joko sinulle tulee voimakirje?
voimakirje
Ilmainen Voimakirje ilmestyy perjantaisin.
Klikkaa kuvaa ja liity mukaan!




4 kommenttia:

  1. Hei, otin haasteesi vastaan. http://energiamatka.blogspot.fi.

    VastaaPoista
  2. Minäpä nappaan tämän haasteen myös.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosi Kiva juttu! Aamulla just harmittelin kun omista peruspilareista on pari jäänyt toteuttamatta tämän viikon ajan. Onneksi tulee uusi viikko ja voin aloittaa uudelleen :)

      Poista