.

Mukava, että poikkesit tänne: Olet nyt Runotalon vanhassa blogissa, jossa on tarinaa vuosilta 2009 - 2017. Voimarunot jatkuvat Runotalon uusilla nettisivuilla ♥ klikkaa tästäRunopolkujen lakaisuterveisin Runotalon Sari

perjantai 20. tammikuuta 2017

Sydämen sopimus






Viikon 4 voimaruno on 

SYDÄMEN SOPIMUS


Seuraava kirjoitus liittyy aiheeseen:








Tänään luotan elämääni
sen kulkuun ja juoksuun 
sen liitäviin askeliin kaikkialla

Tänään luotan elämääni
sen lauluun sen sointuihin
 sen kepeisiin sävelkulkuihin 


PAREMPI LOPPUTULOS



Yritän oppia luottamaan siihen, että asiat aina järjestyvät parhaalla tavalla. Pyrin seuraamaan tapahtumia luonnollisesti, luomaan pakottamatta ja rauhassa. Jos jokin asia ei mene kuten ajattelin, muistutan itselleni, että tässä on jokin parempi lopputulos tulossa toisella tavalla. 

Pinterestistä löytämäni idean toteutuksen yritys :)




HARJOITTELUA PUUTARHASSA


Puutarhan ja pihapiirin järjestäminen on hyvää harjoitusta. Olen kerännyt talvisin Pinterest tauluun puutarhaideoita, joita voisin toteuttaa kesällä. Katselin kuvia ja yritin toteuttaa yhtä ideaa, josta pidin tosi paljon. Sain sen valmiiksi, mutta se ei tuntunut hyvältä. Vaihdoin paikkaa ja asettelin uudelleen, mutta ei - ei tuntunut oikealta. Sellaiselta 100% oikealta. Missä vika? Miksi se tuntui kuvassa hyvältä idealta? Ehkä toteutuksessani ei ole kaikki samalla tavalla. Eikä olekaan. 


Minulla ei ollut vanhaa tuolia. Vain pieni tuoli, joka on uustuotantoa eikä tekstitkään taida olla ihan minun juttu. Olen enemmän wabi sabi ihminen - roheaa ja kulunutta, yksinkertaista. Voitin tuolin kauan sitten arpajaisista, mutta kyllä tulee hankittuakin ihan vääränlaisia ei minun näköisiä tavaroita toisinaan. Ainakaan kiiressä ei saisi mitään päättää. 





Tänään luotan elämääni
sen säveliin joita ei voi säveltää
 ja valita kukaan muu kuin minä itse


MIKÄ ON MINUN NÄKÖISTÄ?


Minuun saattoi vaikuttaa se, että laitoin puutarhaa kesää varten kurssikuntoon. Ehkä yritin noudattaa muiden ihmisten toiveita? Jossain alitajunnassa ainakin on jonkinlainen halu miellyttää. Silti tiedostan, että oman näköistä minun on tehtävä. 

Aina ei ole helppo tunnistaa mikä on oman näköistä. Pukeutuminen on hyvä esimerkki siitä. Joskus tein listan, jossa oli kaikki värit ja materiaalit, joista pidän. Sellainen lista on hyvä olla, jos menee ostamaan vaatteita tai sisustaa kotia. Listalla oli myös mitä minun ei pidä hankkia, mistä en oikeasti pidä. Joskus tulee hankittua sellaista mikä ei tunnu lainkaan omalta. Siksi lista on hyödyllinen muistuttaja.





Olen oman elämäni säveltäjä 
sen asiantuntija tässä hetkessä

minä sävellän kauneimmat sävelet
 minun musiikkiini 



KUKA PUHUU PÄÄNI SISÄLLÄ?


Tätä samaa voi soveltaa elämiseen: Sydämen kuuntelemista, mutta eihän se ole helppoa. Miten tunnistaa milloin oikeasti viesti on puhdas ja aito omasta sisimmästä, milloin taas mieli sekoittaa ja tekee temppujaan. Sehän voi olla jopa oman äitini tai opettajani ääni, joka puhuu pääni sisällä. Se mielipide ei välttämättä ole ollenkaan minusta. 





Minun sointuni 
ovat minulle luotuja
 minusta lähtöisin 

tunnistan ne kaikkialla missä kuljen
 vain ne soinnut vastaavat minulle 

ne soinnut tuntevat minun kutsuni
 niitä varten olen olemassa

että säveltäisin juuri sen musiikin
 joka on kauttani tarkoitus virrata maailmaan

 että tekisin juuri ne soinnut 
valitsisin ne tauot 
jotka ovat tarkoitukselliset 
minun elämääni 
minun taideteokselleni



MONTA TAPAA TEHDÄ OIKEIN


On hidastettava tietoisesti, että pystyisi kuulemaan paremmin omaa todellista puhetta. Hyväksyvä asenne auttaa myös. Wayne Dyerin kirjasta löysin neuvon: Ei tarvitse aina olla tyrkyttämässä omia neuvoja ja mielipiteitä. Voi antaa toisen tehdä ja nähdä asiat omalla tavallaan. Sehän voi olla hänelle oikea tapa, joka vie häntä eteenpäin omalla polullaan. Hän katsoo omasta näkökulmastaan ja minä omastani. Voin ajatella, että onpa mielenkiintoinen tapa ajatella ja tutustua tarkemmin toisen maailmaan.




Minä olen itsessäni kaunein sävellykseni 

silloin kun tunnistan itseni 
oman sisimpäni kauneuden 
sen soinnut minussa

 silloin kun olen avoin oma itseni 
että elämäni kaunein laulu 
voi soida kauttani
 tähän maailmaan 





MINULLE OIKEA ELÄMÄ


Puutarhaa järjestellessä ymmärsin, että minun on tehtävä omalla tavallani. Kokeiltava ja etsittävä se mikä tuntuu sillä hetkellä minulle hyvältä. Sama on elämässä. 

Puutarhaa varten voin etsiä ideoita, mutta en voi kopioida niitä. Kopio ei ole aito, siitä puuttuu tunne ja minun osuuteni luomuksessa. Voin antaa ideoiden vaikuttaa alitajunnassa ja ottaa niistä pieniä osasia mukaan lähes huomaamattani. 

Elämässä voin ottaa oppia muilta ja kirjoista, mutta en voi siirtää niitä oppeja sellaisenaan minun elämääni. Minun on annettava minun elämäni virrata vapaana muotoutuen siksi mikä on minulle se oikea tapa elää minun elämääni.


kuljen  polkuja



4 kommenttia:

  1. Kiitos! Rauhoittua hyväksymään oma ääni, kuulla oma sointu ja kuunnella, resonoiko se. Iloita ja hyväksyä oma sydämen valinta -yrittämättä järjestää asioita niin kuin näkee muilla olevan. Tämä on minun elämäni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Leenu ♥♥ hyvin kiteytetty ja tällä mennään ♥♥

      Poista
    2. Kiitos,Sari! Osuit sanoillasi ytimeen täällä auringon alla.
      Tammikuussa on syytä kuunella,katsella,aistia Sydänmellä,kuinka tuleva POLKU avautuu. Sen saa tallentaa itselleen mieleisekseen: avoinna on kaikki suunnat,mieli ja sydän päättää minne mennä polulla.Terveisin, Anna-Mari

      Poista
    3. Kiitos Anna-Mari ♥♥ viestiäsi lukiessa ikkunasta edessäni avautuu kauniisti hämärtyvät maisema ja voimapuutarhan polut ♥♥ tallennan kauneuden sydämeeni ja annan polun avautua, luottaen ja sydäntäni kuunnellen - on hyvä olla omana itsenä omassa elämässä tässä juuri nyt ♥♥

      Poista