.

Mukava, että poikkesit tänne: Olet nyt Runotalon vanhassa blogissa, jossa on tarinaa vuosilta 2009 - 2017. Voimarunot jatkuvat Runotalon uusilla nettisivuilla ♥ klikkaa tästäRunopolkujen lakaisuterveisin Runotalon Sari

maanantai 30. maaliskuuta 2015

Menesty luottaen



MENESTY LUOTTAEN


Luottamus on sitä, että luotat itseesi ja ihmisiin ympärilläsi. Odotat elämältäsi hyviä asioita ja mukavia tapahtumia. Liian usein mieli kuitenkin kelailee aivan päinvastaisia ajatuksia. 



Toisinaan olen huolehtija ja murehtija. Tiedätkö tunteen kun heräät yöllä ja kaikki ikävät asiat saavat liian isot mittasuhteet? Aamun heräämisen hetkessäni oli jotain samaa. Sitten muistin tämän viikon voimakortit ja luottamuksen. Korjasin ajatuksiani ja kerrytin luottamusta mielessäni. 


RunoTalon voimapuutarha: Voimarunot & voimakortit vko 12: Tänään kiitän kaikesta


KAUHEIN VAKIOLAUSEENI


Onneksi ajatuksiaan voi hallita ainakin osittain. Täytyy vain olla tarkkana. Minulla on vakiolauseita, joita toistan. Kauhein niistä on: " Olen pieni yrittäjä, ei minulla ole varaa." Tämä on lause, jota olen toistanut monta kertaa viikossa puhelinmyyjille. Yrittäjälle kaupustelusoittoja tulee runsaasti.

Muutama viikko sitten julkaisin Vaurautta aarrekartan avulla kirjoituksen. Pian sen jälkeen keskustelin erään asiakkaani kanssa puhelimessa ja lipsautin taas kauheimman vakiolauseeni. Vielä omalle asiakkaalleni! En edes huomannut sitä kuin vasta vartin kuluttua puhelusta. Olin sekä nolona että oudosti huvittunut käytöksestäni. Minä, joka kirjoitan tosissani runsauden ajatuksista puhun yritykselleni pienuutta ja varattomuutta!

Viisastuin tapauksen jälkeen. Tänään minulle soitettiin Veronmaksajien keskusliiton jäsenyydestä ja osasin jo varoa sanojani. Totesin, että tämä ei nyt tunnu olevan minulle sopiva asia tällä hetkellä. Tämä on jo askel parempaan, mutta tunteiden ja ajatuksien tasolla minulla on vielä paljon tehtävää.


RunoTalo: Voimakortit viikolle 37: Unelma - harjoituksia



MENESTYJÄN VOIMALAUSEET


Teissä lukijoissa on paljon yrittäjiä. Onko teillä samanlaisia tilanteita? Millaisia hyviä voimalauseita voisi olla yrittäjälle? Tuntuu hassulta alkaa kirjoittaa lauseita tähän, sillä sehän kuulostaisi melkein omakehulta. Sellainen on lähes kiellettyä. Itseään saa vähätellä, mutta omakehu haisee. Eikö ole hullunkurista?

Ehkä voisin tehdä menestyvän yrittäjän voimalauseiden listan. Ainakin minä tarvitsen sellaisia lauseita. Lauseista voisin luoda menestyjän voimakortit. 

Tärkein asia tänään on tämä: Tarkkaile mitä puhut. Varo myös ajatuksiasi, mutta mielestäni helpompaa on ensin opetella muuttamaan ääneen puhutut sanat. Ehkä samalla pään sisällä tapahtuva keskustelu muuttuu luonnostaan myönteisemmäksi.  Älä ainakaan sano, että olen pieni yrittäjä eikä minulla ole varaa!


Sano sen sijaan


  • olen ylpeä yrityksestäni ja olen iloinen, että menestyn koko ajan paremmin
  • minulla on upea yritys joka turvaa minulle hyvän toimeentulon
  • rakastan tehdä töitä yrityksessäni ja on sydämeni ilo nähdä sen menestyvän maailmassa


Nyt naiset Suomi nousuun!

Oikein mahtavaa viikon alkua ja jos et ole yrittäjä, vaihda sinun tilanteeseesi sopivat sanat edellisiin lauseisiin. Kaikki tekeminen on yhtä tärkeää. Myös se, että pidät itsestäsi huolta.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti