.

Mukava, että poikkesit tänne: Olet nyt Runotalon vanhassa blogissa, jossa on tarinaa vuosilta 2009 - 2017. Voimarunot jatkuvat Runotalon uusilla nettisivuilla ♥ klikkaa tästäRunopolkujen lakaisuterveisin Runotalon Sari

maanantai 16. helmikuuta 2015

10 voimarunoa & voimakorttia kiitollisuudesta




Voimakortti illakko

I

Lanka kiertyy vyyhdiltä kerälle.
Kehrään ja värjään,
rakennan elämäni kudelmaa.
Siitä tulee kaunis. 



RunoTalo: Voimapuutarha kortit vko 42

II

Kiitollisena otan vastaan
tämän päivän
joka on täynnä asioita
joita olen siihen halunnut.

En tunne pelkoa 
tunnen iloa ja innokkuutta
kaikkea uutta kohtaan.

Odotan kaikkea sitä
mitä tulen tänään 
kokemaan elämässäni
- kiitollisuudella.




RunoTalo: Voimapuutarha kortit viikolle 41: Pieni harjoitus jokaiselle päivälle

III


Kiharaisina
näen eloni mutkat.
Olen halunnut suoristaa
niitä niin monet kerrat
- yrittänytkin.

Tiedän että tarvitsen
joka ojan, joka kaarteen,
jokaisen kiven ja oksan
joihin kompastun,
muuten olisin liian aikaisin perillä.
Kotini ei ole vielä valmis.




I grow as I am. www.runotalo.net

IV


Opin joka päivä jotain uutta
ihmisistä, maailmasta, itsestäni.
Olen avoin kaikelle
ja otan vastaan kaiken mitä saan.
Elämäni on rikasta.


V

Olen kiitollinen.
Painan pääni tyynyyn
ja herään uuteen aamuun
täynnä virtaa.




RunoTalo: Voimakortit viikolle 39: Voin luoda onnea ja iloa

VI

On vain iloa ja keveyttä
- Niin on.






VII




Tänään olen askeleen lähempänä, 
tänään edistyn lisää.
Jokainen päivä on lahja, 
käytän sen parhaalla mahdollisella tavalla.








VIII


Pienet metsät sammalkivillä
 ihastuttavat minua
Voin vain huokailla
valtavan kauneuden keskellä
Kiitollisuus täyttää mieleni
Mitä syvemmälle uppoudun 
tähän maailmaan
sitä pidemmälle polku jatkuu
Yhä kauniimmat ja ihmeellisemmät
näkymät avautuvat edessäni.

Metsän reunassa 
kajastaa auringon valo kirkkaampana
Pienen hetken olen siinä
Valo on toinen todellisuus.





IX

Kirkas valo loistaa ylläni,
sehän on aurinko.

Ei se olekaan.

Se olen minä itse,
olen alkanut hymyillä.





X


Kiitollisena kaikesta tästä
mitä elämäni on
juuri nyt, tässä hetkessä


*



AJATUKSIA KIITOLLISUUDESTA


Onko tässä ristiriita: Unelmoidaan, asetetaan tavoitteita ja samalla pitäisi elää kiitollisena tässä hetkessä?


Olen luomassa tätä elämääni ja voin vaikuttaa paljon siihen millaiseksi elämäni muodostuu. Elämäni on taideteokseni. Jos en tahdo tai päätä asioita, en ole oman elämäni luoja enkä käytä niitä mahdollisuuksia mitä minulla on. 

Silti en saa liiaksi jäädä kiinni tavoitteisiin pyrkimiseen. Minun on nautittava tästä matkasta, sillä se on elämäni, taideteokseni. Olen siinä sisällä. Tärkeintä ei ole, että pääsen tavoitteeseeni, mutta on ihanaa, että on unelmia. Unelmat luovat elämälleni sisältöä ja tarkoitusta. 

On tärkeää, että elän tässä hetkessä kiitollisena. Silloin vahvistan oman elämäni luojana hyviä asioita elämässäni. Jos elän pelossa, vahvistan ei toivottuja asioita. 

On hyvä löytää luottamus omaan elämääni ja omiin siipiini. Välillä voin kohota korkeuksiin ja katsella isompaa kuvaa. Silloin tarkistan suuntaani, että se on linjassa arvojeni kanssa. Samalla tarkkailen, että taideteokseni on se mitä sydämessäni tahdon sen olevan.

Tahtoisin viettää ison osan elämästäni nauttien kaikista kokemuksista joita siinä on. Tahtoisin elää hetkessä ja luottaa vaistooni kuin linnut ja muut luonnon eläimet, jotka tietävät luonnostaan mitä tehdä.


Runotalon kursseilla ollaan usein tämän asian äärellä. Tutustu kursseihin tästä.






voimakirje voimapuutarhasta perjantai-iltaisin

Ilmainen voimakirje 




4 kommenttia:

  1. Kaikki aikanaan, kunhan aina muistaisi ettei kiirehdi ja stressaa :) Kiitollisuus on kyllä kiva kaveri, se tuo elämään valoa ja sävyjä .

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, aina sitä ei muista. Kiireeseen tulee lähdettyä helposti mukaan. Kiitollisuudella on ihmeitä tekevä voima. Kiitos Satu, kiva kun poikkesit :)

      Poista
  2. Todella minä-keskeistä. Minä minä minä... Entä kiitollisuus muita kohtaan?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Tanja ajatuksia herättävästä kommentista. Voimakortit ja voimarunot ovat usein minä-keskeisiä, koska voimalauseet toimivat parhaiten minä-muodossa.

      Jäin miettimään, mitä on kiitollisuus muita kohtaan elämässä? Ajattelen, että kiitollinen ihminen on usein kiitollinen kaikesta, myös muista ihmisistä ympärillään ja kaikkeen heihin liittyvästä. Mielestäni halu kehittää itseä, rakastaa itseä ei ole muilta pois - päinvastoin - onnellinen, kiitollinen ihminen voi säteillä ympärilleen omaa hyvää oloaan. Silti, olet oikeassa, ei voi olla pelkkä minä minä minä... kaikissa asioissa on aina monta puolta ja nyt olen sinulle kiitollinen sanoistasi, sillä ne herättivät pohtimaan kiitollisuutta vielä tarkemmin.

      Poista