.

Mukava, että poikkesit tänne: Olet nyt Runotalon vanhassa blogissa, jossa on tarinaa vuosilta 2009 - 2017. Voimarunot jatkuvat Runotalon uusilla nettisivuilla ♥ klikkaa tästäRunopolkujen lakaisuterveisin Runotalon Sari

maanantai 18. marraskuuta 2013

Tilannepäivitys: Mitä Runotalon Sarille oikeasti kuuluu nyt?


SYDÄMENI ON OIKEASSA


Tänään tuli tunne, että minun on kerrottava teille mitä minulle todella tapahtuu, mitä tunnen ja ajattelen. Tahdon kertoa, että minulla on kaikki hyvin vaikka myin eilen maasturini ja tänään irtisanouduin töistä. Minulle nämä ovat hyviä uutisia - isoja askeleita unelmieni suuntaan.

Olen tekemässä asioita, joita olen pitkään halunnut tehdä. Olen halunnut tätä jo aikojen alusta ennemmin kuin synnyinkään tänne maailmaan. Tahdon luoda jotain erilaista, jotain kaunista, jotain millä on sielu. Tahdon, että se mitä luon antaa muillekin samaa iloa mitä itse koen luodessani. Lisäksi tahtoisin saada ison joukkion mukaani teitä, jotka olette kulkemassa oman sydämenne suuntaan eli toteuttamassa unelmianne. Tahdon mukaani myös erityisesti teitä, jotka ette vielä rohkene lähteä unelman polulle, mutta tunnette, että on olemassa jotain enemmän.

Oli aika, jolloin asia jota eniten maailmassa tahdoin oli olla tavaratalossa osastopäällikkö. Halusin johtaa naisjoukkoa ja tehdä yhdessä työtä tiiminä saaden aikaan hienoja tuloksia. Tuloksia, joita mitataan hienoilla mittareilla kuten indekseillä. Oi, miten ne tempaavat mukaansa. Jossain vaiheessa ymmärsin, etten tahdo enää tehdä esimiestyötä isossa yrityksessä. Tunsin, etten voinut auttaa ja tukea ihmisiä niin paljon kuin halusin. Sydämessäni en ollut tyytyväinen omiin vaikutusmahdollisuuksiini.

Omaa sydäntään on pakko kuunnella muuten se kovettuu kiveksi ja kuka tahtoisi kantaa kiveä sydämensä paikalla?





EI OLE KIIRE MINNEKÄÄN


Minulla on etuoikeus asua täällä maaseudun rauhassa. Esimiestyötä tehdessä vapaa-ajalla luonto ja hiljaisuus antoivat itselleni voimaa. Luonnosta löysin viisauden, mallin hetkessä olemisen taidosta. Tunsin, että opin olemaan niin kiinni hetkessä, että jaksoin töissä paremmin. Kiire ei enää saanut minusta samanlaista otetta kuin aiemmin. Olin oppinut keskittymään. Positiivinen asenne auttoi minua myös. Opettelin sitä pitkään, sillä se ei synny itsestään. En ole vieläkään superpositiivinen - saan usein itseni kiinni ruikuttamasta milloin mistäkin pikkuasiasta.

Tahdon auttaa ihmisiä. En vielä täysin tiedä miten teen siitä itselleni leipätyön, mutta ainakin työyhteisöjen hyvinvointi kiinnostaa minua paljon. Näen, että siinä olisi paljon parannettavaa. Runotalosta on sopivasti tulossa rauhoittumisen ja luonnon viisauden löytämisen paikka. Jotain tästä nyt varmasti kehittyy.

Tahdon korostaa, että teen kaiken tämän aivan vapaaehtoisesti ja olen onnellinen. Sain maasturini myytyä eilen ja tänään irtisanouduin työstäni tavaratalossa. Nämä ovat askeleitani matkalla, jonka aloitin jo kauan sitten. Aloitan kolmen viikon kuluttua työskentelyn kokopäiväisesti tässä omassa Runotalo yrityksessäni.Tunnen sydämessäni, että toimin oikein. Runotalon toiminta on toistaiseksi pientä, mutta ellen kokeile mihin pystyn en saa koskaan tietää mitä olisi tapahtunut. En tahdo vanhana mummona haikailla, että olisin halunnut laittaa sen Runotalon. Teen sen minkä voin näissä olosuhteissa.

Voimapuutarhan harjoitus III siirtyy yhdellä päivällä, sillä minusta oli välttämätöntä päästä kertomaan tämä tilannepäivitys. Olen kiitollinen kaikesta siitä mitä olen tavaratalovuosien aikana oppinut ja saanut kokea. Odotan innolla miten voin hyödyntää kokemustani Runotalossa ja auttaa ihmisiä sitä kautta.

Huomenna voimapuutarhan harjoitukset jatkuvat. Huomiseen!

- vain 8 päivää töitä tavaratalossa jäljellä...


Jos sinulla on jokin asia jota tahdot todella paljon - älä luovuta, ole sinnikäs!


Koko tarinani alusta alkaen löytyy täältä. Kunhan ehdin lisään nämä uudet saavutukseni tarinan loppuun.

17 kommenttia:

  1. Ihania uusia tuulia :) Onnen hetkiä niihin kaikkiin :)

    VastaaPoista
  2. Ihanaa, ihanaa! Onnea ja myötätuulia!
    t. Liisa K.

    VastaaPoista
  3. Onnea Sari, upeasta rohkeasta päätöksestä. Aivan ihana kirjoitus ja olen sydämestäni iloinen puolestasi :) Kyllä se elämää järjestää sinulle kaipaamasi ja sen mikä on tarkoitus, nyt kun olet uskaltanut irrottautua.
    ...kumpa minäkin joskus....
    Ihanaa alkanutta viikkoa sinulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hienoa, ihana kuulla, että teet asioita, jotka tuntuvat hyvältä. Samaa sanon kuin joku edellä, kunpa minäkin joskus... Käyn tällä hetkellä kovaa myllerrystä kohti jotakin - en vain ole ihan varma, mitä se on, yritän kovasti kuunnella, mitä sisimpäni tahtoo minulle kertoa.
      T. Maria V.

      Poista
    2. Hanna: Tätä päätöstä olen tehnyt pitkään ja olen edennyt tähän pisteeseen hivuttautumalla. En ollut niin rohkea, että olisin harpannut kerralla :) Ajattelen samoin kuin sinäkin, että nyt kun teen tilaa uudelle niin uusi sopii tulemaan. Tämä tunne on hyvä kun olen uskaltanut luottaa siihen, että elämä kantaa. Toivon, että sinäkin joskus toteutat sen mitä ikinä se onkaan, suosittelen hivuttautumis-tekniikkaa. Kiitos, viikko on uudenlainen ja ihana :)

      Maria: Toivon, että pian saat selkeyden ja varmasti se löytyykin. Myllerrys on usein ihan hyvä merkki, silloin on hereillä eikä robottiautomaatiolla liikkeellä. Koita kestää ja luota, että valoa on tunnelin päässä näkyvissä :) Kiitos, että jätit viestin. Oli kiva kuulla sinusta.

      Poista
  4. No niin, puhelimella kun kirjoittelen, niin kommenttini tuli hieman hassuun kohtaan, mutta eiköhän asia tullut selväksi :) Onnea siis Sari isoista päätöksistä!

    T. Maria V.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvin tuli asia selväksi ja vastaukseni sinulle on tuossa edellä. Kiitos onnittelusta. Kummallista miten asiat järjestyvät :)

      Poista
  5. Onnea, iloa ja valoa uuden polkusi ensi askeleisiin ja koko matkan varrelle, Sari! On hienoa seurata reissusi etenemistä täällä.
    IrmaR

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen Irma hyvin iloinen, että olet seuraamassa tätä reissua. Kiitos toivotuksista, valoisa on oloni. On hyvä totella vaistojaan.

      Poista
  6. Oi, onnea Sari ♥ Tässä lahja minulta ja Södergranilta: "Kukaan ei vältä tähteään; sitä on pakko seurata."

    Minäkin olen muutoksen tuulissa....Kerron sitten, kun aika on.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Leena, hieno lahja ja hyvin sopiva. Kirjoittaja on tiennyt mistä on kysymys, todellakin tähti on kuin magneetti minulle :)

      Elämme hienoja aikoja, muutoksen tuulet ovat hyviä tuulia. Uudistuminen saa sisimmän hehkumaan.

      Poista
  7. Kaikke hyvää uusiiin rohkeisiin askeliin♥

    VastaaPoista
  8. Olenkin oikein odottanut, millon teet tämän rohkean harppauksen. Jotenkin olen varma, että siellä on nyt sinun paikkasi ja olen onnellinen puolestasi. Nuo muutoksen hetket ovat huikeita, epävarmuutta ja iloa täynnä. Kannan sinua mielessäni ja toivon upeaa uutta aikaa sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen odottanut minäkin :) Tässä olen vihdoinkin. Jännää miten kaikella on kuin oikea aikansa ja paikkansa. Sitä odottaa ja sitten hetki on kohdalla ja kuten Leena tuossa kirjoitti runon sanoin: tähteä on tosiaa pakko seurata. Ei sydän anna vaihtoehtoja, silloin mennään. Tunnut tietävän hyvin: iloa ja epävarmuutta uuden edessä, huikea fiilis, jota en vaihtaisi pois millään. Kiitos paljon sanoistasi, kannustuksesta ja tuesta.

      Poista