.

Mukava, että poikkesit tänne: Olet nyt Runotalon vanhassa blogissa, jossa on tarinaa vuosilta 2009 - 2017. Voimarunot jatkuvat Runotalon uusilla nettisivuilla ♥ klikkaa tästäRunopolkujen lakaisuterveisin Runotalon Sari

keskiviikko 31. lokakuuta 2012

Kurssitarjontaa nyt ja tulevaisuudessa


Tämä viikko on Runotalon kurssiviikko. Se tarkoittaa, että keskityn kertomaan teille jo olemassa olevista kursseista sekä myös tulevaisuuden suunnitelmistani. Uskon, että Runotalossa tulee olemaan yhä enemmän kurssitoimintaa, sillä se sopii minulle ja tuntuu omalta.



Olen ollut lapsesta asti innokas järjestämään erilaisia leikkejä ja seikkailuja, onhan minulla kolme nuorempaa siskoa. Seikkailuja täytyi järjestää myös maalaistalomme kaikille kissoille, joita olikin parhaillaan 13, jos kaikki pennutkin lasketaan. Kerran täytyi kokeilla mahtuvatko kaikki kissat kerralla pienen tuulimyllyn alakertaan, jossa oli suljettava luukku. Kyllä ne sinne sopivat kaikki. Aarteen etsinnän järjestäminen oli myös innostava leikki. Teimme lapsena myös omia näytelmiä heinäladossa, jossa oli väliaikaisesti varastoituna jostain saatuja vanhoja vaatteita.

Kurssien ja muiden vastaavien kehitystyö alkaa siis jo hyvin nuorella iällä. Meillä on varmasti kaikilla lapsuudessa ja nuoruudessa luovuutta yltäkylläisesti. Miten voisimme löytää sen uudelleen? Sieltähän löydämme myös vastaukset siihen mistä oikeasti elämässämme nautimme eli mitä meidän kuuluisi täällä maailmassa tehdä työksemme.



2006 suoritin Marika Borgin aarrekarttakurssin ohjaajan kurssin. Aarrekartat ja monet erilaiset niihin liittyvät asiat ovat kiinnostaneet minua jo parinkymmenen vuoden ajan. Olen opiskellut valtavat määrät erilaisia kirjoja ja tehnyt monenlaisia harjoituksia kehittääkseni omaa henkistä pääomaani. Tärkein oivallukseni matkallani on ollut se, että voin luoda oman elämäni sellaiseksi kuin sen haluan. Se ei tapahdu sormia napsauttamalla pienessä hetkessä vaan vaatii harjoittelua ja keskittymistä joka päivä omassa arjessa. Mutta pikkuhiljaa tuota taitoa voi oppia hallitsemaan yhä paremmin. Nyt olen oppinut luottamaan ja se auttaa paljon, sillä ilman luottamusta ei voi luoda omaa elämäänsä eteenpäin. On luotettava itseensä ja ihmisiin ympärillään.



Aarrekarttakurssista olen kehittänyt version, jonka voi suorittaa sähköpostitse omaan tahtiin. Suosittelen aarrekartan tekoa, sillä tehdessä karttaa voi oppia tuntemaan itsensä paremmin ja itsetuntemus selkeyttää omaa oloa ja vie eteenpäin. Aarrekarttakurssin voi suorittaa omaan tahtiin. Piia testaa aarrekarttakurssiani parhaillaan. Hänen kokemuksiaan kurssista voit seurata hänen blogissaan Elämän kultahippusia.



Yhä enemmän olen innoissani voimakurssista. Kehittelin kurssia mielessäni pitkään ja lopulta syyskuussa pidin ensimmäisen voimakurssin. Tahdoin kiteyttää voimakurssiin kaikki ne asiat, joiden avulla olen itse löytänyt omaa sisäistä voimaani. Olen etsinyt pitkään sisäistä rauhaa ja taitoa olla läsnä. Olen halunnut elää positiivisena ja luottaen ihmisiin ympärilläni. Olen halunnut, että olen tasapainoinen ja rakastan itseäni omana itsenäni, sellaisena kuin olen. Voimakurssi sisältää oppimani asiat.

Voimakurssin suunnittelutyö ei ollut helppoa aluksi, mutta kun pääsin vauhtiin niin sanat ja ratkaisut vain virtasivat jostain. Samaan tapaan kirjoitan runoja ja kuvaan luontoa. Silloin on kyse flowsta. Tuosta tilasta, jossa aika unohtuu ja kaikki tapahtuu kuin itsestään. Uskon, että silloin teemme oikeita asioita. Silloin teemme sellaista mitä varten olemme tänne elämään tulleet. Jokaiselle on oma juttunsa.



Hauskinta on ollut voimakurssin taika. En itse ensin ymmärtänyt sen todellisuutta ihan täysin. Kun suoritin ensimmäistä kurssia ryhmän kanssa niin huomasin miten kaikki tapahtui kuin itsestään. Voimakurssin spiraalin vertauskuvallinen voima toimii ihmeellisellä tavalla. Ehkä meissä ihmisissä on todella enemmän voimaa kuin aavistammekaan. Emme vain osaa aina valjastaa omaa voimaa käyttöömme.

Reilun viikon kuluttua on toisen voimakurssin päätösseremonia. Seuraava voimakurssi III on tammikuussa 2013. Pidän voimakursseja jatkossa säännöllisesti ja uudistan niitä aina ryhmältä saadun palautteen perusteella. Tarkemmin voit tutustua voimakursseihin voima-sivustolla. Jos tahdot saada voimaa tehdä asioita, jotka muuttavat elämääsi haluamaasi suuntaan niin voimakurssi hyvin todennäköisesti auttaa sinua siinä. Minua kurssi auttoi ratkaisemaan pari mieltäni jo pitkään vaivannutta pulmaa.

Yritän ehtiä vielä tämän kurssiviikon aikana kertoa täällä voimakorttien kuvauskurssista. Siitä olette olleet kiinnostuneita ja taidan tiedustella mielipiteitänne kehittääkseni kurssista teille mieluisan ja sopivan. Tavoitteeni on saada uusi kurssi valmiiksi kevät - kesä 2013 aikana.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti